Tavaly szinte minden közbeszerzésen a városi használatra választott elektromos autóbuszok száma meghaladta a minimális követelményeket. Az elektromos autóbuszok igazi áttörést értek el. Ez sok közösség számára kihívást jelent az új berendezések bevezetésének módjában. Tampere kihasználta a VTT Smart eFleet szimulációs szolgáltatás előnyeit a villamosítás előzetes tanulmányai során.

Az elektromos autóbuszok technológiai fejlődése ugrásszerű volt az elmúlt években. Eközben a városi közlekedésben a kibocsátás csökkentésére irányuló nyomás miatt a buszjáratok villamosítása gyors kell legyen. A városi buszközlekedést uniós irányelv szabályozza, és a hozzá kapcsolódó nemzeti szabályozás 2021 -ben lépett hatályba Finnországban.

Az irányelv szerint Finnországban az új busz-beszerzések 41% -ának tiszta energiát kell használnia. Ez villamos energiával, biogázzal, biodízellel vagy hidrogénnel hajtott buszokat jelent. Ezenkívül az irányelv előírja, hogy ezeknek a buszoknak a fele zéró kibocsátású busz legyen, amelyet elektromos áram vagy üzemanyagcellák hajtanak.

finn busz

Nagy elvárások, bonyolult optimalizálás

Az elektromos autóbuszokkal szemben nagy elvárásokat fogalmaznak meg: legalább olyan megbízhatóknak kell lenniük, mint a dízel buszoknak, de energiahatékonyaknak és alacsony kibocsátásúaknak is kell lenniük. A felhasználói élménynek is javulnia kell. Az elektromos buszok bevezetése megköveteli a költségek és a teljesítmény átfogó értékelését. A szereplők nem mindig vannak tisztában mindazzal, amit figyelembe kell venni az értékelés során.

A VTT Smart eFleet megoldás a buszközlekedés villamosításához biztosítja a szükséges ütemtervet. Elfogulatlan információkat kínál a döntéshozatalhoz. A szolgáltatás segítségével meg lehet állapítani az elektromos autóbuszok bevezetésének legköltséghatékonyabb módját, a szolgáltatás minőségének megőrzése mellett.

A töltés infrastruktúrájának megtervezése az egyik legfontosabb kérdés. A töltés típusát olyan kérdések befolyásolják, mint a buszok jellemzői, használatuk és a buszvonalak akkumulátorkapacitásának fenntartásának előfeltételei. A szimuláció lehetővé teszi a különböző döntések hatásainak vizualizálását. A cél a zöld közlekedés, amelynek összköltsége alacsonyabb, mint a dízel buszoké”.

A VTT Smart eFleet szolgáltatás sokféleképpen támogatja a tömegközlekedés villamosítását. Eszközként használható a stratégiai tervezéshez és a technológiai fejlődés előrejelzéséhez. A szimuláció segíthet a töltési infrastruktúrába történő beruházások megtervezésében is. Segít a tömegközlekedés kiírásának megtervezésében és az elektromos és hidrogénbuszok jövedelmezőségének összehasonlításában is.

Tamperében is bővül az elektromos buszforgalom

Nagyszabású változás zajlik Nysse -ben, Tampere környékének tömegközlekedési rendszerében, ahol idén nyáron megkezdődik a villamosközlekedés. Eközben Tampere és közeli települései a buszközlekedés villamosítását tervezik. Az első négy elektromos autóbuszt 2016 -ban mutatták be a környéken, de most már vannak lépések a szélesebb körű elektromos buszközlekedés érdekében.

A városi buszok villamosításának előzetes tanulmányai során Tampere a VTT Smart eFleet megoldást alkalmazta. A szimulációs eszköz információkat adott a tervezéshez olyan kérdésekben, mint a villamosítás műszaki megoldásai és azok költségei.

A szolgáltatást négy különböző buszútvonal modellezésére használták. Vizsgálták azokat a helyzeteket, amelyekben a gyors töltés az egyik útvonalon a legésszerűbb megoldás, és mikor jobb az akkumulátorokat a töltőállomáson, az útvonalon kívül tölteni.